Sprawozdanie

I Studencko-Doktorancki Kongres Dydaktyki Historii w Poznaniu z udziałem naszych studentów

W dniach 9-10 maja 2024 roku w Poznaniu odbył się I Studencko-Doktorancki Kongres Dydaktyki Historii, którego motywem przewodnim były „Współczesne wyzwania edukacji historycznej”. Kongres zorganizowany został przez Komisję Dydaktyki Historii przy Komitecie Nauk Historycznych Polskiej Akademii Nauk, Zakład Dydaktyki Historii Wydziału Historii UAM oraz Sekcję Edukacji Historycznej i Dydaktyki Historii przy Studenckim Kole Naukowym Historyków UAM im. Gerarda Labudy. Na Kongresie nie mogło zabraknąć przedstawicieli Instytutu Historii Uniwersytetu Opolskiego. Studentów reprezentowała Aleksandra Lach (II rok SUM) z referatem „Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości do wzbogacenia storytellingu w edukacji historycznej”. Mgr Arkadiusz Maksim (I Rok Szkoły Doktorskiej UO) z wystąpieniem zatytułowanym „Czy w dobie sztucznej inteligencji warto zadawać uczniom przygotowanie prezentacji z historii?”. Przedstawicielem pracowników IH UO był dr hab. Marek Białokur, prof. UO, członek Komisji Dydaktyki Historii PAN, który prowadził obrady w sekcji IV – „Postawy i wartości w edukacji historycznej”. Sukces Kongresu, co zgodnie podkreślali wszyscy uczestnicy, tj. zarówno studenci, doktoranci, jak i liczne grono wykładowców akademickich, w tym prof. Agnieszka Chłosta-Sikorska (UKEN), prof. Maciej Fic (UŚ), prof. Danuta Konieczka-Śliwińska (UAM), prof. Małgorzata Machałek (UŚ), prof. Stanisław Roszak (UMK), zachęcił jego pomysłodawców do organizacji w 2025 roku jego drugiej edycji. Bardzo możliwie, że tego wyróżnienia dostąpi, wspólnie z Instytutem Historii Uniwersytetu Śląskiego, nasz opolski Instytut Historii.

Udostępnij post

Skip to content